نظاميان بريتانيايی
رئيس جمهور ايران آزادی ملوانان بريتانايی را هديه ای از جانب ملت ايران خوانده است
تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا از آزادی ملوانان و تفنگداران بریتانیایی توسط ایران استقبال کرد و گفت که کشورش هیچ سوء نیتی نسبت به مردم ایران ندارد.

آقای بلر این سخنان را به دنبال اعلام آزادی 15 ملوان و تفنگدار دریایی بریتانیا از سوی محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران اظهار داشت.

نخست وزیر بریتانیا بدون تشکر و یا مورد خطاب قرار دادن محمود احمدی نژاد، ابراز امیدواری کرد که این کشور اختلافات خود را با دولت ایران از راه های مسالمت آمیز حل و فصل کند.

در آمریکا، دیک چنی، معاون رییس جمهوری آمریکا نیز از آزادی نظامیان بریتانیایی استقبال کرد و از این مساله که آیا ایران در مقابل آزادی این افراد، چیزی را دریافت کرده ابراز بی اطلاعی کرد.

معاون جورج بوش در سخنان خود افزود که اعطای پاداش به افرادی که "آدم ربایی" کرده اند، تنها موجب تشویق بیشتر برای این کار می شود.

در برلین نیز فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد از آزادی ملوانان و تفنگداران بریتانیایی استقبال کرده و ابراز امیدواری کرد که آزادی این افراد نشان دهنده گرایش جدید ایران به همکاری است.

آقای اشتاین مایر به خبرنگاران گفته که امیدوار است که ملوانان و تفنگداران بریتانیایی، عید پاک را در خانه سپری کنند.

وی همچنین افزوده است که جامعه جهانی آماده است تا مذاکرات خود را با ایران بر سر مناقشه هسته ای از سر گیرد.

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه هم از نقش کشورش در آزادی ملوانان بازداشتی بریتانیا سخن گفته و اشاره کرده که دمشق از طریق "دیپلماسی آرام"، آزادی این افراد را پیگیری کرده است.

يزد فردا ---- بي بي سي

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا